Monday 6 December 2010

ဇာတ္ကားၾကည့္ျခင္းမွျဖစ္ေပၚလာေသာ အေတြးပီတိတစ္စ



တိတ္ဆိတ္ေနေသာအခန္းထဲ၀ယ္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ခ်စ္သူနဲ ့စကားေၿပာၿပီးအခ်ိန္သကာလ
အခ်ိန္ခနအနည္းငယ္မွ် စာၾကည့္ျပီးလွ်င္ အပန္းေျဖစရာတခုခုအတြက္ တစ္ခါမွမၾကည့္စဖူး ေသာဇာတ္လမ္း
ျမန္မာဇတ္ကားတစ္ကားကုိၾကည့္ျဖစ္မိသည္။
ဇာတ္ကား ဆုိလွ်င္ သိပ္၀ါသနာမပါတတ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္အဖုိ ့အခ်ိန္ေပးျပီးၾကည့္ရေသာအလုပ္ကုိ
ဟာသာဇာတ္္ကားမွလြဲျပီး က်န္ေသာဇာတ္္ကားကုိသိပ္မၾကည့္ျဖစ္လွပါ။သုိ ့ေသာ္လည္း
ခနတျဖဳတ္ၾကည့္မိလိုက္ေသာဇာတ္ကားမွ အင္မတန္စိတ္ၾကည္ႏူုးဖြယ္ေကာင္းလွေသာ
ဇာတ္ကြက္တကြက္ကုိ သိလုိက္ရေသာအခါရင္ထဲတြင္အတုိင္းမသိပီတိျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာအမွန္အပင္
ၿဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာဇာတ္လမ္း ဆုိင္း၏ အတီးမွာလည္းအင္မတန္မွပင္ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ကြ်န္ေတာ္ေတြးေတာမိပါသည္  ဘာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္ လူငယ္ပီပီ
ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ ဟစ္ေဟာ့မ်ားထက္ ျမန္မာသံစဥ္ကုိ ပုိႏွစ္သက္ေနပါသနည္းဆုိတာကုိ ေမးခြန္း
ထုတ္မိပါသည္။သုိ ့ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္မွာအေျဖဆုိတာရွာမရခဲ့ပါ။
အညာသား မေကြးျမဳိ ့သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္လားမေျပာတတ္ပါ။
မည္သုိ ့ပင္ဆုိေစကာမုူ
ကြ်န္ေတာ္သည္ အမိျမန္မာျပည္ကုိခ်စ္ျမတ္နုိးေသာစိတ္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ရွိလွသည္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ လူေကာင္းတစ္ေယာက္မဟုတ္သလုိ လူေတာ္တစ္ေယာက္လည္းမဟုတ္ပါ
ထုိ ့အတူပင္ လူယုတ္မာလည္း မဟုတ္ပါ ။ကြ်န္ေတာ္သည္ လူမ်ားထဲမွ သာမာန္လူတစ္ေယာက္ဟုသာ
မိမိကုိကုိယ္မိမိ ထင္ျမင္ယူဆထားပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေရးေသာအေၾကာင္းမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္သူ ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္သာသီးသန္ ့  ဖတ္ဖုိ ့ေရသားသည္ျဖစ္ေသာ္ၿငားလည္းေခတ္မွီဖြံ ့ျဖဴိးတုိးတက္ေနေသာ ေခတ္စံနစ္အေၿခအေန တစ္ရပ္ႏွင့္အညီ တစ္ဦးတစ္ေယာက္လာေရာက္ဖတ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္နားလည္ေစရန္အလုိ ့ငွာ ဦးစြာပဏာမ ေျပာၿပျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။
လူ ့ဘ၀ဟုူသည္ကား အတၱ ပရ ေစတနာ ဟူေသာ စိတ္တုိ ့သည္ကား လူတုိင္းတြင္ ရွိမည္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။မိမိကုိကုိယ္ကုိ  မိမိခ်စ္ေသာစိတ္၊ မိမိ၏ မိသားစုကုိ
ခ်စ္ေသာစိတ္ ၊မိမိ၏မိဘ၊မိမိတုိင္းျပည္ကုိခ်စ္ေသာစိတ္ ထုိ ကဲ့သုိ ့ေသာစိတ္မ်ားရွိၾကသည္မွာ ဓမၼတာပင္
ျဖစ္ပါသည္။ထုိ ့အတူပင္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း ထုိ ့နည္းတူစြာပင္ျဖစ္ပါသည္။၊
ကြ်န္ေတာ္္ ၾကည့္ျဖစ္ေသာဇာတ္ကားမွာဘိတ္သိတ္ၿပဳိင္ပြဲတစ္ခုတြင္ ဘိတ္သိတ္ဆရာႏွစ္ေယာက္၏
ဘ၀ကုိ ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။တစ္ဦးမွာ စိတ္ေကာင္းမြန္လွျပီးေအာက္သက္ေၾကသူအျဖစ္
ေဖာ္ျပထားပါသည္ တစ္ဦးမွာမာန္မနာေထာင္လြားသူအျဖစ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။သူတုိ ့နွစ္ဦးၿပဳိင္ပြဲ၀င္ေသာ
အခါတစ္ဦးက မာန္မာနာတရားေထာင္လြားျပီး ဘာမထီေသာစိတ္ျဖင့္ယွဥ္ျပဳိင္ကာေနာက္ဆုံးသံေ၀ဂ
တရားရၿပီးမိမိ၏အမွားကုိသိရာမွာ အားလုံးစိတ္ခ်မ္းသာေစေသာအေၾကာင္းသာျဖစ္ပါသည္။

လူတုိင္းတြင္ အမွားဆုိသည္မွာ အျမဲတမ္းဒြန္တြဲလွ်က္ရွိပါသည္၊ မိမိအမွားကုိ အမွန္ကိုသိျပီးၿပဳျပင္နုိင္
မွသာလွ်င္လူေတာ္လူေကာင္းဘ၀ကုိ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ကြ်န္ေတာ္သည္လည္းၾကဳိးစားေနဆဲပင္
ျဖစ္ပါသည္။ဇာတ္ကားအဆုံးတြင္ေရးထားေသာစာမွာကား .
ျပဳိင္ပြဲထုံးစံ
ရွုံးမခံလည္း
ႏုိင္ျပန္အရွုံး
ဇာတ္မဆုံးဘူး
အမုန္းသံသရာ လည္ၾကျပီ။
အမွန္ကုိျမင္
အမွားျပင္မွ
ကင္းစင္မာန
အတၱမပါ
သာယာေအးခ်မ္းရွိေလျပီ။
ဟု ဆုိင္းပညာရွင္ မႏၱေလး စိန္တင္ဟန္မွ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္။
လူမ်ားျပဳိင္ဆုိင္မွဳ ရွိပင္ရွိေသာ္လည္း အမွားကုိျပင္ဆင္ျပီး အမွန္တရားလက္ကုိင္ထား
အမုန္းမပြားေစလုိေသာေၾကာင့္ ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။
ထုိသည္ကား ဇာတ္ကား မွေပးေသာ အခ်က္လက္မွ်ပင္။
ကြ်န္ေတာ္ပီတိကား ....
ဇာတ္ကားအဆုံး သရဏဂုံ သုံးပါးအားပုူေဇာ္ေသာအသံအားၾကားလုိက္ရပါသည္။
စစ္ကုိင္းေတာင္ရုိးမွ သံဃာေတာ္မ်ား သစ္ပင္တန္းေလးမ်ားေအာက္မွ
သပါယ္စြာျဖင့္ ဆြမ္းခံၾကြလာပါသည္။
 ျမန္မာဆုိင္းသံျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားဆြမ္းခံၾကြလာသည္ကုိျမင္ေသာအခါ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္းကြ်န္ေတာ္ခ်စ္ရေသာ ခ်စ္သူႏွင့္အတူ ထုိကဲ့သုိ ့အလွဳၾကီးမ်ဳိး ေပးခ်င္မိေသာစိတ္အစဥ္မွာတားစီးမရေအာင္ျဖစ္မိပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ ့ခ်စ္သူအား အလွဳ ့ဒါယိကာအမအျဖစ္ျမင္ခ်င္သလုိ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း
အလွဳ ့ဒါယိကာအျဖစ္ အတူတစ္ကြလွဳဒါန္းခ်င္မိပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ထုိမ်ွသာပင္ေရး ပါသည္။
စိတ္ရႊ႔င္လန္းခ်မ္းေျ့မ့ၾကပါေစ.။
ခ်စ္သူစိတ္ခ်မ္းသာပါေစ။
(ေမာင္)

2 comments:

  1. May God bless us more and more.

    ReplyDelete
  2. မ လည္းထုိ ့အတူပါပဲ...ထပ္တူထပ္မွ်ပါပဲ အသဲေရ..

    ReplyDelete